

První Potlouky ( či tehdy "Krváky") byly létající kameny, později černé kovové koule, vypadající trochu jako dělové a nakonec Potlouky olověné. Jenže po nějaké době se zjistilo, že olovo je na výrobu Potlouků moc měkké. V dnešní době se Potlouky vesměs vyrábějí ze železa, v průměru mají deset palců a jsou jen o něco menší než Camrály. Kouzlo, jímž jsou Potlouky očarovány, je nutí pronásledovat všechny hráče bez rozdílu. Jsou - li ponechány samy sobě, zaútočí na toho hráče, který je jim nejblíže.

Zlatonka má velikost vlašského ořechu, stejně jako měla její předchůdkyně zlatonoska. Je zlatá se stříbrnými křidélky, očarovaná tak, aby byla co možná nejdéle nepolapitelná. Zaltonoska je dnes chráněným ptačím druhem a díky své křehkosti byla velmi často při chycení rozdrcena. Traduje se, že roku 1884 na vřesovišti Bodmin Moor Zlatonka unikala chycení celých šest měsíců, oba týmy znechucené ubohým výkonem svých chytačů, poté nedohraný zápas raději ukončili.
Post brankáře nepochybně existuje již od 13.století, jeho úloha se však od té doby změnila. Brankář by měl být první u brankových košů, protože jeho úloha je zabránit, aby se Camrál dostal do některého z nich. Je ovšem povoleno, aby brankář z brankového pásma vylétl, chce-li protivníkovy střelce zastrašit nebo v zárodku zmařit jejich pokus o útok. Dříve však nebylo vyloučeno, že dostatečně rychlý brankář dokáže vstřelit gól a pak se včas vrátit k vlastním košům a zabránit soupeři, aby vyrovnal.
Chytači, coby nejlehčí, nemenší a nerychlejší letci potřebují dobrý zrak a zároveň schopnost za letu se jednou či dokonce oběma rukama pustit koštěte. Vzhledem ke své obrovské důležitosti pro výsledek zápasu - chytne li chytač Zlatonku, získává družstvo 150 bodů - , stávají se nejčastějším terčem všech faulů ze strany soupeře. Právě tito hráči většinou utrží ta nejvážnější zranění.
Odrážeči musejí být vybaveni značnou fyzickou sílou, aby si poradili s odvracením Potlouků. To je také důvod, proč na tomto postu častěji než na kterémkoli jiném hrají převážně čarodějové a ne čarodějky. Kromě toho potřebují odrážeči vynikající smysl pro rovnováhu, protože je občas zapotřebí, aby se koštěte oběma rukama pustili a odpálili Potlouk obouručním úderem.
Střelec je ve famfrpálu nejstarším hráčským postem, protože celá hra byla kdysi založena pouze na střílení branek. Střelci si navzájem přihrávají Camrálem a získávají deset bodů pokaždé, když se jim podaří prohodit ho jednou z brankových obručí. K jediné podstatné změně ve hře střelců došlo roku 1884, to jest rok poté, kdy byly brankové koše nahrazeny obručemi. Tehdy bylo zavedeno nové pravidlo, které stanovilo, že do brankoviště smí vletět pouze střelec nesoucí Camrál. Pokud do brankoviště vletělo víc střelců najedou, gól nebyl uznán. Cílem tohoto pravidla bylo eliminovat takzvané "napadání brankáře", tedy manévr, při němž do brankoviště pronikli dva střelci a odtlačili brankáře stranou takže třetí střelec měl volnou cestu k brankové obručí.
Následující pravidla sepsal odbor kouzelných her a sportů po svém založení roku 1750:
1. Přestože výše, do níž smí hráč v průběhu utkání vzlétnout není nijak omezena, je zakázáno, aby vybočil mimo čáry vymezující obvod hřiště. V případě, že někdo z hráčů vylétne do autu, musí jeho tým odevzdat Camrál soupeřícímu mužstvu.
2. Kapitám mužstva si může pomocí sjednaného signálu od rozhodčího vyžádat ,,oddechový čas". To je jediný okamžik, kdy se hráči smějí v průběhu utkání dotknout nohama země. Oddechový čas lze prodloužit až na dvě hodiny v případě, že dosavadní průběh hry už trval více než dvanáct hodin. Jestliže se po těchto dvou hodinách mužstvo nevrátí na hřiště, je diskvalifikováno. Já osobně doufám, že až my budeme hrát Famfrpál, že odpočinek nebude potřeba, protože jsem se doposud setkal jen na jednom zápase před osmi lety, kde měli dvacetiminutový opočinek.
3. Rozhodčí může proti některému z mužstev nařídit trestné střílení. Střelec, který trestné střílení provádí, letí z centrálního kruhu k brankovišti. Všichni osatní hráči s výjimkou protivníkova brankáře jsou povinni se během trestného střílení držet stranou.
4. Camrál je povoleno vytrhnout ze sevření jiného hráče, za žádných okolností však není povoleno, aby hráč chytal protihráče za jakoukoli část těla.¨
5. V případě zranění není povoleno, aby byl zraněný hráč nahrazen jiným. Mužstvo je povinno pokračovat ve hře bez zraněného hráče.
6. Hráčům je povoleno vzít si sebou na hřiště hůlky, těchto hůlek však za žádných okolností nesmí být použito proti členům soupeřícího mužstva, koštěti kteréhokoli člena soupeřícího mužstva, proti rozhodčímu či kterémukoli z míčů a diváků. Jen taková zajímavost: Právo nosit u sebe hůlku za všech okolností bylo vyhlášeno Mezinárodním sdružením kouzelníků roku 1962, tedy na vrcholu mudlovské perseukce, kdy se kouzelníci chystali přejít do ilegality.
7. Famfrpálové utkání končí teprve tehdy, když je chycena Zlatonka nebo když se na tom dohodnou kapitáni obou mužstev.
Komentáře
Přehled komentářů
Pardon dodatek k dota zu:A kapitáni se nakonci zápasu nedohodnou.Děkuji za pochopení Anonim
dotaz
(Anonim, 11. 2. 2008 15:24)
Mám dotaz.Co se stane když jsou oba chytači zraněni a nemohou hrát dál a zlatonka není chicena?????????
Prosím odpověď napište do komentářů.Předem děkuji za odpověď Anonim
dodatek
(anonim, 11. 2. 2008 15:26)